Margreet en Fons in Zuid-Amerika 2017

Buenos Aires en Colonia

Buenos Aires betekent “Goede Luchten”, en die hebben we gehad de eerste week; heerlijk lenteweer met blauwe luchten en witte wolkjes en rond de twintig graden. Het beste weer om door de stad te lopen en af en toe een terrasje te pakken. Dat lopen was hard nodig om de trombose-beentjes te laten herstellen van dertien uur vliegen. Die trouwens voorbij gevlogen zijn. Blijkbaar hebben afronden van het werk, maar vooral de afscheidsfeestjes thuis zoveel energie gekost, dat we in de lucht vooral geslapen hebben; allebei geen film of tv gezien!

Acht jaar geleden waren we ook in BA, maar toen moeten we andere dingen gedaan en plekken bezocht hebben. Of we zijn ons geheugen vergeten mee te nemen, dat zou ook kunnen. Nu hebben we heel wat uren gelopen door de wijken Palermo, waar we ‘wonen', het centrum, Montserrat, San Telmo, Puerto Madero en Recoleta en werden we vaak verrast door nieuwe plekken en beelden.

Omdat toeval bestaat, traden woensdagavond het Nederlands kamerkoor en Amsterdams symfonieorkest op in Teatro Colon, wereldberoemd om haar schoonheid en akoestiek. Het was ons eerste klassieke concert, en we vonden het allebei prachtig; de Nederlandse muziek en zang en de Argentijnse zaal.

Vrijdagavond zijn we naar een tangoshow geweest, maar dat was wat minder .. vonden wij dan. De tango’s waren snel en knap, maar een paar acts een beetje te veel ‘musical'. En dan vergaten (ja ja) ze ook nog onze ‘inclusivo’ drank en hapje. Na een melding in ons beste Spaans, kregen we een fles wijn plus lauwe empanadas mee naar huis. Daar hebben we onze portier maar blij mee gemaakt.

Gisteren zijn we met de snelle veerboot in een uurtje over gevaren naar Colonia del Sacramento, Uruguay. Dat is voor ons een soort kraslot; acht jaar geleden per ongeluk doorgekrast op onze wereldkaart en nu brengt dat lot ons hier. En het bevalt geweldig; na de wereldstad BA voelt het als een rustig dorp. Compleet met een kneuterig tango showtje op de Plaza Mayor in de zon gisterenmiddag. Vandaag hebben we Colonia en omgeving op de fiets verkend. Tussendoor nog enkele uurtjes op het Plaza Mayor gelezen en geslapen: We krijgen het reis-ritme weer te pakken en dat voelt erg goed. We zijn los!

Morgen met de bus naar Carmelo en daarna met de boot naar Tigre. Dan zijn we weer terug in Argentinië, in de rivierendelta boven BA.

Warme voorjaarsgroeten,Margreet en Fons.

Annelies en Dré

Prachtig verhaal weer! Een goed begin! Ga maar lekker los en geniet ze!!

Gonnie Heijdens

Geweldig ! Prachtig verhaal en wat een ervaringen! Geniet ervan !
Dit is nog maar het begin !

Groetjes Jos en Gonnie.

Mignonne

Fijn te lezen dat alles goed gaat en jullie de smaak weer te pakken hebben, al had ik niet anders verwacht! Geniet ze verder en ik ben heel benieuwd naar de volgende verhalen! X

De Kustertjes

Amper een week weg en nu al zo'n mooi reisverhaal! Jullie zitten er weer helemaal"in"! Veel plezier en we verheugen ons nu al weer op het volgende reisverhaal! XXX

Lola

Dat klinkt al erg goed! Leuk geschreven, ik hoor het je vertellen, Margreet, inclusief de giechel er achteraan :D Liefs Lola

Mari & Petra

Heerlijk verhaal echt genieten voor jullie! En het begint pas !
Veel plezier en hopelijk nog veel mooie reisverslagen.

Groetjes Mari & Petra

Gonnie Heijdens

Wat doen jullie veel in een week. Wat een conditie! Weer een prachtig verhaal, mooi geschreven.
Goeie en mooie reis verder. We zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal.